Belysning I erhverv

Gode kundeoplevelser kræver god belysning

Som et led i et løbende samarbejde med City-Ejendomme, som udlejer erhvervslokaler og lejligheder i Aalborg midtby, hjælper Michael Wulff A/S med en bred vifte af el-opgaver, når nye lejemål skal indrettes. Et af de seneste skud på stammen er tøjbutikken MSCH Copenhagen, som i efteråret 2023 flyttede ind i et nyt lejemål i Algade 8.

Når et nyt butikslokale skal indrettes, skræddersys det til butikkens type og det designkoncept, den nye butik skal passe ind i. Det betyder, at det første skridt, når en ny lejer skal flytte ind i et butikslokale, som regel er en demontering af installationerne i det tidligere lejemål, så det er muligt at bygge den nye butik op fra bunden.

Det var også tilfældet i Algade 8, der tidligere har huset en telebutik, fortæller projektleder og overmontør hos Michael Wulff A/S, Mads Ø. Møller:

”Vi startede på opgaven her midt i august 2023, hvor demonteringen gik i gang. Her har vi hjulpet med nedtagning af fx lamper, kabler, netværksinstallationer og ventilation, sideløbende med at de øvrige håndværkere har arbejdet på at strippe vægge og gulve og hæve loftet, så lokalet passede til de behov og ønsker, MSCH Copenhagen kom med.”

Demonteringen varede i ca. 2 måneder, hvorefter opbygningen af den nye butik gik i gang på basis af tegninger fra designbureauet De Arch, som har stået bag flere af MSCH Copenhagens nyeste butikskoncepter. I denne fase blev nogle elementer fra butikkens tidligere lokation genbrugt, men indretningen omfattede også en række nye tiltag.

”Når vi indretter en ny butik i MSCH Copenhagen, inddrager vi som regel altid nogle nye elementer, så butikkerne hele tiden udvikler sig, i takt med at vores brand og kollektioner også udvikler sig. I vores nye butik her har vi fx genbrugt vores LED-spotlys fra tidligere, så vi bibeholder den store fleksibilitet, de giver os i forhold til at tilpasse belysningen i butikslokalet til skiftende udstillinger. Men vi har også implementeret en række nye elementer som de store spejle med belysning bag, som nu dækker de store sidevægge i butikken. Dermed har vi skabt et helt særligt lys i butikken, så vores tøj tager sig optimalt ud for kunderne,” fortæller butikschef Natasja Dybdal Christophersen.

Alt i el fra gulv til loft

Ud over opsætning og kabling af de forskellige typer belysning har Michael Wulff A/S’ medarbejdere også stået for alle øvrige elinstallationer samt etablering af netværksforbindelse i butikken. Opgaven er udført i samspil med designere og tømrere fra De Arch og blikkenslagere fra Blik & VVS Aalborg, og samarbejdet har fungeret upåklageligt, fortæller Mads Ø. Møller:

”Vi har udført alle elinstallationer fra top til bund i butikken, fx trækning af ledninger inden i væggene, kabling til aircondition, som er ført inden i synlige installationsrør efter ønske fra designbureauet, etablering af strøm til al belysningen i butikslokale og prøverum, tilkobling af al belysningen til lysstyringen, flytning af klimastyringen, etablering af strøm til sikringsgitter og alarmer – og alle de øvrige småopgaver, der kræves i en opgave som denne,” siger han og tilføjer:

”Vi har haft vores daglige gang her næsten hele perioden sammen med de øvrige leverandører, og det har fungeret rigtig fint. Når der er opstået noget uventet, eller planer er blevet ændret, har vi hurtigt fundet nye løsninger sammen, så det hele kom til at spille op til åbningen.”

Stor kompetence og fleksibilitet

Hos MSCH Copenhagen er Natasja Dybdal Christophersen meget tilfreds med samarbejdet med Michael Wulff A/S.

”Det har fungeret rigtig fint. De har været på pletten, hver gang vi har haft brug for dem, og hvis noget har drillet, er de dejligt tilgængelige og rykker hurtigt ud, så vi har fået tingene op at køre igen. Alt i butikken er bygget op fra bunden, så der har været et par episoder, hvor vi havde glemt noget, eller hvor planer måtte ændres, fx på grund af fejlleverancer eller designidéer, som alligevel ikke fungerede – eksempelvis fik vi i første omgang leveret nogle spejle i forkert størrelse, så installationen af dem måtte udsættes. Derudover fandt vi helt op til vores åbning ud af, at der ikke var bestilt etablering af netværksforbindelse, og der var Mads og hans folk lynhurtige til at byde ind med en midlertidig løsning, der fungerede upåklageligt under åbningen, og efterfølgende har de lavet en vedvarende løsning til os.”

Hun understreger også betydningen af, at der hurtigt blev sat flere folk på opgaven, da der sidst i forløbet blev fastlagt en åbningsdato med kort varsel.

”Michael Wulff A/S har udvist stor fleksibilitet, særligt da der blev travlt til sidst. Det var supergodt, at vi kunne have flere elektrikere gående de sidste dage, så alt klappede til åbningen den 30. november. Det har bare hele vejen igennem været et rigtig godt samarbejde, og vi er meget tilfredse med resultatet,” afslutter hun.

Scroll to Top

Ring til os

72 16 15 33